Fadhilat Untuk Semua
13 February 2006
Doa Akhir dan Awal Muharram
Luruskan hatiku Tuhan.

Ya ALLAH
Dengan berkat NabiMU dan berkat guruku
Luruskanlah hatiku
Agar agamaku lurus
Betulkanlah hatiku
Agar aku ikhlas selalu
Tetapkanlah hatiku
Agar aku tidak tergugat dengan ujian yang menimpa.


Ya ALLAH
Tuhan yang mencipta hati
Bersihkanlah hatiku
Agar mazmummahku tidak merosakkan
Agamaku dan juga tidak merosakkan
Kehidupan orang lain
Wahai Tuhan yang membolak balikkan hati
Kuatkanlah hatiku
Agar keyakinanku tidak berubah
Supaya aku sentiasa tabah


Tuhan..........
Engkau rasakanlah hatiku
Sentiasa bersamaMU
Supaya aku rasa
Ada kawan melindungku
Agar aku tak rasa sepi di dalam hidupku
Aku merasa malu
Melanggar perintah dan sentiasa siap siaga
Menunaikan perintahMU


Ya ALLAH
Tuhan yang menjaga hati
Baikilah hatiku
Agar seluruh hidupku menjadi baik
Supaya tidak khianat
Dan tidak hasad
Dan tidak berdendam sesama manusia

Tuhan.........
Limpahkanlah ke dalam hatiku
Ilmu dan hikmah
Hingga aku dapat menyuluh hati
Dan menyul
uh kehidupanku
Supaya lahir batinku menjadi taat

Tuhan........
Aku harap ENGKAU kabulkanlah doaku ini....


Doa Akhir tahun :

Dibaca 3x pada akhir waktu asar sebelum masuk maghrib
pada akhir bulan Zulhijjah.

Segala puji bagi ALLAH , Tuhan yang memelihara dan mentadbir
sekelian alam.Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad saw serta keluarga baginda dan para sahabatnya.

Ya ALLAH ,
Sesungguhnya pada tahun ini aku telah melakukan laranganMu tetapi aku masih belum bertaubat, sedangkan ENGKAU tidak redha dan tidak melupai pekara itu. Engkau telah menangguhkan azabMU yang telah ditetapkan kepadaku. Engkau telah memerintahkan supaya aku bertaubat daripada kesalahan itu. Sesungguhnya pada hari ini aku memohon keampunan dari ENGKAU, ampunilah aku dan apa yang telah aku lakukan pada tahun ini yang ENGKAU tidak redhai dan ENGKAU janjikan pahala maka aku memohon daripadaMU.

Ya ALLAH , Ya Zal Jalali Wal Iqram,
Selawat serta salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW dan keatas keluarga serta para sahabatnya.Segala puji hanya bagiALLAH yang memelihara dan mentadbir sekelian alam.

Aminnn.............

Doa awal tahun :

Doa awal tahun dibaca 3x setelah masuk waktu maghribpada malam 1 Muharram.

Segala puji bagi ALLAH , Tuhan yang memelihara danmentadbir sekelian alam.Selawat dan salam ke atas junjungan kami, Nabi Muhammad saw serta keluarga dan para sahabatnya.

Ya ALLAH, Engkau yang kekal abadi untuk selama-lamanya.Demikelebihan MU yang Maha Agung dan kemurahanMU yang melimpah, sesungguhnya pada tahun baru ini aku memohon perlindungan daripada syaitan yang direjam. Daripada sekelian kuncunya, tenteranya dan penolongnya. Aku juga memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan dengan pekara yang tidak berfaedah, daripada mendekatkan diriku kepadaMU.
Selawat dan salam keatas junjungan kami, Nabi Muhammad SAW dan keatas keluarga serta para sahabatnya. Segala puji hanya bagi ALLAH, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekelian alam.

Aminnnn.................

posted by Ben Zameer @ 10:39 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Blog ini mengandungi koleksi fadhilat, renungan, cerita menarik dan hikmat amalan ayat-ayat suci Al-Quran dan Hadis. Dihimpunkan dari sumber bacaan, email dan ceramah untuk bacaan dan amalan setiap hari. Semoga blog ini memberikan sedikit ilmu dan pengajaran ke arah hidup yang diberkati Allah S.W.T. InsyaAllah.
About Me

Name: Ben Zameer
Home:
About Me:
See my complete profile
Waktu Solat
Previous Post
Archives
Shoutbox


ShoutMix chat widget

Links
Powered by

Blogger Templates

BLOGGER